Facebook a lansat Bulletin. Platforma dedicată știrilor

Facebook a lansat Bulletin. Platforma dedicată știrilor

Facebook suferă o metamorfoză interesantă, devenind încet-încet mai mult decât o platformă. Facebook devine un ecosistem, un gigant impunător în universul social media, iar noua adiție în cadrul acestui ecosistem este Bulletin, practic un newsletter de sine stătător.

Bulletin a luat naștere ca un răspuns al lui Mark Zuckerberg în fața conceptului de media de astăzi. Platforma fondată de Facebook va oferi atât conținut gratuit, cât și elemente care pot fi accesate contra unei subscripții, precum accesul la materiale suplimentare, la grupuri dedicate și la badge-uri speciale.

Facebook Bulletin face primii pași

Pentru a-și asigura dezvoltarea armonioasă a platformei, Facebook îi remunerează pe cei care redactează și postează articolele prin intermediul Bulletin. Totodată, compania nu va reține o parte din profiturile redactorilor (cel puțin în primă fază) și le va da posibilitatea de a-și posta materialele și pe alte platforme.

Bulletin reprezintă o abordare unică din partea Facebook deoarece este o platformă neintegrată în aplicația social media. Aceasta are propriul site și propriul branding, dar va profita de funcțiile de partajare și promovare Facebook. Autorii materialelor vor avea acces la newsletter și la informațiile aferente și de pe profilul personal, iar cititorii vor putea urmări articolele și din secțiunea News din aplicația Facebook. În plus, redactorii vor putea suplimenta conținutul și cu podcast-uri și audio room-uri.

Momentan, compania este cea care selectează primii autori care vor publica materialele pe platformă. Printre aceștia se numără reprezentanți CNN și ESPN, iar odată ce perioada beta se va încheia, vor începe să fie publicate și știri regionale.